Veelgestelde vragen zomer
De Single Vakanties van Estivant
Het maken van een reservering
Accommodaties
Vervoer
Tijdens de vakantie
Mijn Estivant
Overige vragen
De Single Vakanties van Estivant
Wat voor soort vakanties biedt Estivant?
Estivant is gespecialiseerd in vakanties voor singles. Daarnaast verzorgen wij ook vakanties voor eenoudergezinnen.
Onze single vakanties zijn ingedeeld naar leeftijd. We bieden vakanties aan voor verschillende leeftijdsgroepen, waardoor je altijd leeftijdsgenoten ontmoet. En dat is wel zo leuk! Je kunt kiezen uit verschillende strand, actieve, wandel en zeilvakanties, citytrips en wintersportvakanties die op de volgende leeftijden zijn ingedeeld:
25-39 jaar, 30-49 jaar, 35-55 jaar, 40-59 jaar en 50+
Onze single vakanties zijn ingedeeld naar leeftijd. We bieden vakanties aan voor verschillende leeftijdsgroepen, waardoor je altijd leeftijdsgenoten ontmoet. En dat is wel zo leuk! Je kunt kiezen uit verschillende strand, actieve, wandel en zeilvakanties, citytrips en wintersportvakanties die op de volgende leeftijden zijn ingedeeld:
25-39 jaar, 30-49 jaar, 35-55 jaar, 40-59 jaar en 50+
Ik ben geen Single, kan ik ook boeken?
Ja, het is ook mogelijk om bij ons te boeken als je geen single bent. Onze vakanties zijn speciaal bedoeld voor alleenreizenden. Dat betekent dat je alleen kunt boeken zónder partner. Je kunt natuurlijk wel samen boeken met een goede vriend of vriendin.
Wij zijn met een groepje singles, kan ik dan ook boeken?
Indien je met meerdere singles samen wil boeken is dat bij Estivant geen enkel punt. Enig criterium is dat niemand een partner meeneemt. Wij raden wel aan om voor het boeken even contact met ons op te nemen zodat je zeker weet of er voor iedereen nog plek is.
Geldt er een minimum en maximum aantal deelnemers?
Onze vakanties verschillen in grootte. Zo hebben we vakanties voor minimaal 10 tot maximaal 20 deelnemers. Bij de vakantie staat aan de rechterzijde bij Details vermeld wat het minimum en maximum aantal deelnemers is.
Kun je ook een vakantie boeken bij Estivant als je uit België komt?
Onze zuiderburen zijn ook van harte welkom op onze vakanties. Als je met de touringcar reist is het vaak ook mogelijk om in België op te stappen.
Moet ik over een basisconditie beschikken om mee te gaan op single reis?
Het groepsgevoel staat bij ons centraal. Daarom zoeken wij vaak samen de gezelligheid op. Niet alleen tijdens een borrel of diner, maar ook tijdens onze (sportieve) activiteiten. Om deel te kunnen nemen is het daarom belangrijk dat je een basisconditie hebt. Twijfel jij of je daaraan voldoet? Neem dan contact met ons op!
Het maken van een reservering
Waar kan ik de reisvoorwaarden vinden?
De reisvoorwaarden kan je hier vinden.
Kan ik een optie plaatsen?
Ja, het is mogelijk om een optie te plaatsen. Dit kan zowel telefonisch als via whatsapp en geeft je bedenktijd. De duur van de offerte is afhankelijk van de beschikbaarheid en populariteit van een bestemming.
Mijn reis is 'op aanvraag', wat betekent dat?
Er bestaat de mogelijkheid dat één of meerdere onderdelen van een reis op aanvraag te boeken zijn. Dit betekent dat Estivant geen eigen voorraad meer beschikbaar heeft, maar dit rechtstreeks gaat aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij of de accommodatie.
Als dit het geval is, vind je dit terug op de bevestiging die je ontvangt na boeking.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht of accommodatie duurt gemiddeld 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Als dit het geval is, vind je dit terug op de bevestiging die je ontvangt na boeking.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht of accommodatie duurt gemiddeld 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Kan ik met een vriend(in) op de kamer?
Ja! Kies voor een kamer op indeling en geef in het opmerkingenveld, vlak voor het definitief maken van je boeking, aan dat je bij een vriend(in) op de kamer wilt en wat de naam van je vriend(in) is.
Is het mogelijk om inzicht te krijgen in de samenstelling van de groep?
Klik bij een vakantie op het groene icoontje onder deelnemers in het tabblad Data & Prijzen. Zo zie je precies hoeveel mannen en/of vrouwen hebben geboekt in jouw week én van welke leeftijd al hebben geboekt óf een optie op de betreffende vakantie hebben!
Ik wil twee weken op vakantie, hoe werkt dit met de verschillende leeftijdsgroepen?
Het is leuker als je tijdens je vakantie reisgenoten van ongeveer dezelfde leeftijd tegenkomt. Daarom delen we onze single vakanties in naar leeftijd: 25-39 jaar, 30-49 jaar, 35-55 jaar 40-59 jaar en 50+. En als je nu 2 weken achtereen boekt? Dan kan dat alleen – we moeten streng zijn – als beide weken voor dezelfde leeftijdsgroep beschikbaar zijn. Gelukkig hebben wij daar al rekening mee gehouden: de leeftijdsgroepen zijn zó ingedeeld dat je bijna altijd twee weken achter elkaar met leeftijdsgenoten op vakantie kunt.
Wat houdt vertrekgarantie in?
Plezier maak je samen. Hoe meer zielen, hoe meer… je snapt het. Onze reizen komen dan ook alleen maar tot hun recht als een minimum aantal deelnemers meegaat. Hoeveel dat er zijn, vind je op onze website bij het tabblad Data & prijzen.
We geven een reis vertrekgarantie als het minimum aantal deelnemers is bereikt, maar ook als we erin geloven dat het minimum aantal deelnemers voor de reis wordt bereikt vóór vertrek. Dat is gebaseerd op onze ervaringen van de voorgaande jaren en verwachtingen van/animo voor een desbetreffende reis. Meestal klopt onze voorspelling, soms zitten we ernaast.
Zijn er minder aanmeldingen dan het vereiste minimum aantal deelnemers voor de betreffende vakantie, behouden wij ons het recht (conform artikel 4 lid 2 van de ANVR-reisvoorwaarden) om de vakantie te annuleren. Dat doen we dan uiteraard ook liever niet, maar gelukkig komt het vrij weinig voor. In dat uitzonderlijke geval krijg je ruim van tevoren, tot uiterlijk 21 dagen voor vertrek, een bericht van ons dat je reis niet doorgaat en dat de vertrekgarantie, en dus de boeking, is komen te vervallen.
Wat als mijn reis tóch wordt geannuleerd?
Hopelijk kunnen we je helpen en vinden we alsnog een reis die we samen kunnen maken of kan je weg op ook op een andere vertrekdatum. Maak je een nieuwe boeking, dan geven we eenmalig € 50 per persoon korting. Restitutie van de reissom kan natuurlijk ook.
We geven een reis vertrekgarantie als het minimum aantal deelnemers is bereikt, maar ook als we erin geloven dat het minimum aantal deelnemers voor de reis wordt bereikt vóór vertrek. Dat is gebaseerd op onze ervaringen van de voorgaande jaren en verwachtingen van/animo voor een desbetreffende reis. Meestal klopt onze voorspelling, soms zitten we ernaast.
Zijn er minder aanmeldingen dan het vereiste minimum aantal deelnemers voor de betreffende vakantie, behouden wij ons het recht (conform artikel 4 lid 2 van de ANVR-reisvoorwaarden) om de vakantie te annuleren. Dat doen we dan uiteraard ook liever niet, maar gelukkig komt het vrij weinig voor. In dat uitzonderlijke geval krijg je ruim van tevoren, tot uiterlijk 21 dagen voor vertrek, een bericht van ons dat je reis niet doorgaat en dat de vertrekgarantie, en dus de boeking, is komen te vervallen.
Wat als mijn reis tóch wordt geannuleerd?
Hopelijk kunnen we je helpen en vinden we alsnog een reis die we samen kunnen maken of kan je weg op ook op een andere vertrekdatum. Maak je een nieuwe boeking, dan geven we eenmalig € 50 per persoon korting. Restitutie van de reissom kan natuurlijk ook.
Is het mogelijk om bestemmingen te combineren?
Ja, het is bij Estivant mogelijk om bepaalde vakanties te combineren. Gewenste combinaties zijn alleen telefonisch te boeken.
Is het mogelijk om een preferentie (speciale voorkeur) door te geven?
Het is zeker mogelijk om een speciale voorkeur of wens door te geven. Dit kan gaan over de ligging van je accommodatie maar ook bijvoorbeeld over een eventuele voedselallergie. Je kunt dit bij een telefonische reservering direct aangeven. Als je via internet boekt kun je dit als opmerking toevoegen. Wij passen het dan aan bij je reservering en proberen rekening te houden met je voorkeur of wens. Preferenties kunnen wij niet garanderen!
Ik ben vegetarisch of heb andere dieetwensen. Wat zijn de mogelijkheden?
Op veel bestemmingen kan rekening gehouden worden met voedingswijzes (vegetarisch, veganistisch), diëten of allergieën (glutenvrij, lactose vrij). Deze informatie vind je terug op de bestemmingspagina onder het tabblad verblijf bij Eten en drinken. Mocht je hier meer informatie over willen of advies waar je dan het beste naar toe kunt gaan? Neem dan even contact met ons op. We helpen je hier graag bij!
Bij veel bestemmingen kunnen we speciale wensen garanderen, maar alleen als deze bij reservering doorgegeven zijn. Dus het is belangrijk om allergenen of andere dieetwensen vooraf al aan ons door te geven! Bij voorkeur al tijdens het reserveren van de vakantie. Geef dit online via het opmerkingenveld of telefonisch aan ons door.
Bij veel bestemmingen kunnen we speciale wensen garanderen, maar alleen als deze bij reservering doorgegeven zijn. Dus het is belangrijk om allergenen of andere dieetwensen vooraf al aan ons door te geven! Bij voorkeur al tijdens het reserveren van de vakantie. Geef dit online via het opmerkingenveld of telefonisch aan ons door.
Wanneer en hoe ontvang ik mijn reserveringbevestiging?
Je ontvangt na je reservering direct per e-mail een bevestiging van de ontvangst van je gegevens. De definitieve boekingsbevestiging/factuur ontvang je binnen 1 werkdag per e-mail, mits de vakantie niet op aanvraag is.
Kan ik mijn reservering achteraf nog wijzigen?
Tot 6 weken voor vertrek kun je kosteloos* wijzigingen aan ons doorgeven. Bij wijzigingen binnen 6 weken voor vertrek wordt altijd een bedrag van € 35 in rekening gebracht. Meer informatie hierover is ook te vind je hier.
* Het is niet mogelijk om een vliegticket die op aanvraag is gekocht kosteloos te wijzigen, omdat deze speciaal voor jou is gekocht.
* Het is niet mogelijk om een vliegticket die op aanvraag is gekocht kosteloos te wijzigen, omdat deze speciaal voor jou is gekocht.
Wat zijn de kosten als ik de vakantie ga annuleren?
Annuleer je jouw vakantie, dan berekenen wij de annuleringskosten door volgens de Estivant annuleringsvoorwaarden.
Wil je annuleren, dan ben je – afhankelijk van het moment van annuleren – deze bedragen verschuldigd:
Bij annulering vanaf boekdatum tot de 42ste dag voor vertrek: kosteloos (alleen eventueel afgesloten annuleringsverzekering, vliegticket en reserveringskosten)
Bij annulering vanaf de 42ste dag (6 weken) tot de 14e dag voor vertrek: 50% van de reissom
Bij annulering vanaf de 14e dag tot de 5de dag voor vertrek: 75% van de reissom
Bij annulering vanaf de 5de dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom
Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom
Ook moeten we bij iedere annulering de boekingskosten en de eventuele premie van de afgesloten annuleringsverzekering berekenen. Bij annuleringen buiten kantooruren telt de eerstvolgende werkdag. Na je annulering ontvang je van Estivant Vakanties een annuleringsnota met daarin een specificatie van alle kosten.
Je annulering kun je per e-mail sturen naar contact@estivant.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk ook contact opnemen met een van onze medewerkers.
Wil je annuleren, dan ben je – afhankelijk van het moment van annuleren – deze bedragen verschuldigd:
Bij annulering vanaf boekdatum tot de 42ste dag voor vertrek: kosteloos (alleen eventueel afgesloten annuleringsverzekering, vliegticket en reserveringskosten)
Bij annulering vanaf de 42ste dag (6 weken) tot de 14e dag voor vertrek: 50% van de reissom
Bij annulering vanaf de 14e dag tot de 5de dag voor vertrek: 75% van de reissom
Bij annulering vanaf de 5de dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom
Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom
Ook moeten we bij iedere annulering de boekingskosten en de eventuele premie van de afgesloten annuleringsverzekering berekenen. Bij annuleringen buiten kantooruren telt de eerstvolgende werkdag. Na je annulering ontvang je van Estivant Vakanties een annuleringsnota met daarin een specificatie van alle kosten.
Je annulering kun je per e-mail sturen naar contact@estivant.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk ook contact opnemen met een van onze medewerkers.
Wanneer en hoe kan ik een gereserveerde vakantie betalen?
We vragen je het aanbetalingsbedrag binnen 7 dagen na ontvangst van je reserveringsbevestiging over te maken. De aanbetaling is 30% van de reissom plus de reserveringskosten (á € 30) en de eventuele vliegtickets en/of verzekeringen die je via ons hebt afgesloten. Het resterende bedrag moet uiterlijk 6 weken voor vertrek zijn overgemaakt. Het is ook mogelijk om de gehele reissom in één keer te betalen.
Betalen kan via iDEAL (per mail of jouw persoonlijke Mijn Estivant) óf via een bankoverschrijving. Maak het resterende bedrag over aan Estivant Vakanties B.V. op rekeningnummer NL59 RABO 0103 0999 05. Vermeld in de omschrijving het boekings- en factuurnummer. Bij een betaling vanuit het buitenland heb je onze BIC code nodig: RABONL2U.
Boek je binnen 6 weken voor vertrek, dan betaal je de totale reissom direct na ontvangst van de reserveringsbevestiging en de factuur.
Betalen kan via iDEAL (per mail of jouw persoonlijke Mijn Estivant) óf via een bankoverschrijving. Maak het resterende bedrag over aan Estivant Vakanties B.V. op rekeningnummer NL59 RABO 0103 0999 05. Vermeld in de omschrijving het boekings- en factuurnummer. Bij een betaling vanuit het buitenland heb je onze BIC code nodig: RABONL2U.
Boek je binnen 6 weken voor vertrek, dan betaal je de totale reissom direct na ontvangst van de reserveringsbevestiging en de factuur.
Is het mogelijk om voor vertrek al excursies te boeken?
Het is niet mogelijk, maar ook niet nodig om voor vertrek al excursies en activiteiten te boeken. De meeste excursies en activiteiten worden op de website vermeld (inclusief indicatieprijzen). Op de bestemming kun je doorgeven aan je reisbegeleider aan welke excursies en activiteiten je deel wilt nemen.
Accommodaties
Wat houdt een 'Gedeelde kamer' in?
Een gedeelde kamer betekent dat je met een reisgenoot een tweepersoonskamer deelt. Wij zorgen ervoor dat het iemand van hetzelfde geslacht en ongeveer dezelfde leeftijd is.
Bedden
We proberen zoveel mogelijk hotels te vinden die losse bedden hebben. Echter, dit is niet altijd haalbaar/mogelijk. Er bestaan nu eenmaal weinig hotels met alleen maar losse bedden. In het geval dat er 2-persoonskamers geboekt zijn met een tweepersoonsbed, is er eenpersoonsbeddengoed aanwezig.
Een gedeelde kamer is niet alleen gezelliger, maar ook altijd iets goedkoper dan een kamer voor jezelf.
Bedden
We proberen zoveel mogelijk hotels te vinden die losse bedden hebben. Echter, dit is niet altijd haalbaar/mogelijk. Er bestaan nu eenmaal weinig hotels met alleen maar losse bedden. In het geval dat er 2-persoonskamers geboekt zijn met een tweepersoonsbed, is er eenpersoonsbeddengoed aanwezig.
Een gedeelde kamer is niet alleen gezelliger, maar ook altijd iets goedkoper dan een kamer voor jezelf.
Vervoer
Welke mogelijkheden zijn er qua vervoer?
Estivant geeft je verschillende mogelijkheden om naar je bestemming af te reizen. Bij het tabblad 'Vervoer' van je bestemming naar keuze staat aangegeven wat de mogelijkheden zijn (bus, auto of vliegtuig).
Wat is de aankomst- en vertrekdag bij Estivant?
De aankomst- en vertrekdag verschilt per locatie. De exacte dagen vind je onder data & prijzen.
Hoe herken ik mijn medereizigers op de luchthaven?
Op de luchthaven van vertrek is geen reisbegeleider van Estivant Vakanties aanwezig. Wel kun je verzamelen bij het verzamelpunt op de luchthaven en zo al je medereizigers ontmoeten. Ook kun je op het Meeting Point (forum) van Estivant een bericht achterlaten en al kennismaken met andere gasten en eventueel afspreken om samen te reizen.
Op de luchthaven van aankomst staat altijd een herkenbare reisbegeleider van Estivant klaar om iedereen te verwelkomen.
Op de luchthaven van aankomst staat altijd een herkenbare reisbegeleider van Estivant klaar om iedereen te verwelkomen.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in de touringcar?
In verband met beperkte bagageruimte in de touringcar gelden er de volgende voorwaarden.
Per persoon mag worden meegenomen:
• 1 stuk handbagage (normaal formaat, circa 5 kg)
• 1 koffer of reistas van normaal formaat (max. 80x70x30 cm en max. 20 kg)
• eventuele ski- of snowboarduitrusting (bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn)
Per persoon mag worden meegenomen:
• 1 stuk handbagage (normaal formaat, circa 5 kg)
• 1 koffer of reistas van normaal formaat (max. 80x70x30 cm en max. 20 kg)
• eventuele ski- of snowboarduitrusting (bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn)
Welke opstapplaatsen zijn er voor de bus?
Afhankelijk van de bestemming en of het een zomer of wintervakantie is maken we gebruik van diverse opstapplaatsen. Welke opstapplaatsen voor welke bestemmingen gelden kun je bij je vakantiebestemming terugvinden onder het tabblad 'vervoer'.
Klik hier voor meer informatie over de opstapplaatsen voor de winterbestemmingen.
Klik hier voor meer informatie over de opstapplaatsen voor de zomerbestemmingen.
Klik hier voor meer informatie over de opstapplaatsen voor de winterbestemmingen.
Klik hier voor meer informatie over de opstapplaatsen voor de zomerbestemmingen.
Is de touringcar exclusief voor gasten van Estivant?
Helaas is het niet mogelijk om de bussen exclusief voor gasten van Estivant te reserveren. Echter, wij houden er wel zoveel mogelijk rekening mee dat je met dezelfde doelgroep reist.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
Het bagagebeleid verschilt per luchtvaartmaatschappij. Lees hier de voorwaarden per luchtvaartmaatschappij >
Vlieg je met Transavia?
Houd er rekening mee dat er vanaf 3 april 2024 een nieuw bagagebeleid geldt. Boek je ná deze datum, dan mag je een kleine rolkoffer niet meer als handbagage meenemen in de cabine. Een kleine rugtas of handtas (max. 40 x 30 x 20 cm) mag wel. Heb je een vakantie geboekt vóór 3 april 2024? Dan gelden de oude voorwaarden.
Vlieg je met Transavia?
Houd er rekening mee dat er vanaf 3 april 2024 een nieuw bagagebeleid geldt. Boek je ná deze datum, dan mag je een kleine rolkoffer niet meer als handbagage meenemen in de cabine. Een kleine rugtas of handtas (max. 40 x 30 x 20 cm) mag wel. Heb je een vakantie geboekt vóór 3 april 2024? Dan gelden de oude voorwaarden.
Is het ook mogelijk om zelf een vlucht te reserveren?
Ja, op een aantal bestemmingen is het ook mogelijk om zelf een vlucht te boeken. Dat zijn de reizen welke ook met eigen vervoer en touringcar worden aangeboden. Onder het tabblad 'Data & prijzen' staat er in dat geval ook een prijs op basis van eigen vervoer vermeld. Wil je hier meer informatie over neem dan telefonisch contact met ons op.
Wanneer ik zelf een vlucht boek, kan ik dan ook gebruik maken van de transfer?
Wanneer je zelf een vlucht boekt, kun je in overleg gebruik maken van de Estivant Vakanties transfers van en naar de luchthaven. We kunnen je wel vaak aangeven hoe je je transfers van vliegveld naar de bestemming het beste kunt regelen. Als je een vlucht hebt met dezelfde tijden kun je een losse transfer bijboeken. Neem hiervoor contact op met de afdeling vakantiespecialisten!
Boek je zelf een losse vlucht, huurauto of treinreis bij een van onze vakanties, realiseer je dan dat een vakantie vanuit ANVR Voorwaarden door de reisorganisator geannuleerd kan worden tot 21 dagen voor vertrek. Dit kan het geval zijn bij onvoldoende deelname voor de vakantie. De kosten die je in dat geval hebt gemaakt voor buiten Estivant om geboekte tickets en diensten zijn voor eigen rekening. Wij willen je graag adviseren een annuleringsverzekering af te sluiten met 'samengestelde reis'-dekking. Dit is vaak een aanvulling op een standaard annuleringsverzekering.
Boek je zelf een losse vlucht, huurauto of treinreis bij een van onze vakanties, realiseer je dan dat een vakantie vanuit ANVR Voorwaarden door de reisorganisator geannuleerd kan worden tot 21 dagen voor vertrek. Dit kan het geval zijn bij onvoldoende deelname voor de vakantie. De kosten die je in dat geval hebt gemaakt voor buiten Estivant om geboekte tickets en diensten zijn voor eigen rekening. Wij willen je graag adviseren een annuleringsverzekering af te sluiten met 'samengestelde reis'-dekking. Dit is vaak een aanvulling op een standaard annuleringsverzekering.
Waar kan ik recente vluchtinformatie vinden?
Actuele vluchtinformatie vind je op de website van het vliegveld:
Tijdens de vakantie
Heeft Estivant eigen medewerkers ter plaatse?
Ja, Estivant heeft altijd een enthousiaste Nederlandse reisbegeleider ter plaatse. Hij/zij zal gedurende de hele vakantie aanwezig zijn.
Wat moet ik ter plaatse nog betalen?
Dit is afhankelijk van welke reis je hebt gereserveerd. Veel single vakanties zijn op basis van halfpension en met enkele excursies in het programma. Onder het kopje niet inbegrepen staat per reis vermeld wat eventuele extra kosten kunnen zijn (bijv. lunches, drankjes en extra activiteiten).
Is het mogelijk om een beddengoedpakket te huren?
Dit is mogelijk op de campinglocaties. Het beddengoedpakket bestaat uit een kussen, kussensloop, laken, matrashoes en een dekbed. Het huren van een beddengoedpakket kost € 18,50 per persoon.
Daarnaast kun je een handdoekenpakket reserveren met 2 grote handdoeken van 70x140 cm. Hiervoor betaal je € 7,50 per pakket. Je kunt ook een badlaken van 100x150 cm reserveren. De kosten voor het huren van een badlaken bedragen €5,50.
Daarnaast kun je een handdoekenpakket reserveren met 2 grote handdoeken van 70x140 cm. Hiervoor betaal je € 7,50 per pakket. Je kunt ook een badlaken van 100x150 cm reserveren. De kosten voor het huren van een badlaken bedragen €5,50.
Mijn Estivant
Wanneer krijg ik een inlog van Mijn Estivant?
Je ontvangt na het maken van een reservering een e-mail met je inloggegevens. Dit zijn je gebruikersnaam (e-mailadres) en je wachtwoord.
Kan ik mijn wachtwoord aanpassen/wachtwoord vergeten?
Ja in de Mijn Estivant omgeving kun je je ontvangen wachtwoord aanpassen. Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan hier om een nieuwe op te vragen:
wachtwoord vergeten
wachtwoord vergeten
Wat kun je terugvinden in Mijn Estivant?
Je kunt je reserveringen, betalingsstatus, je adresgegevens en je factuur inzien. Ongeveer 8 dagen voor vertrek ontvang je per e-mail een aankondiging om in te loggen in de Mijn Estivant omgeving. Je vindt hier dan o.a. jouw persoonlijke vertrekbrief, een deelnemerslijst en je bus- of vliegtickets.
Ik ben al gast bij Estivant, waar vind ik mijn inloggegevens?
Als je al eerder hebt gereserveerd dan heb je al een Mijn Estivant account, je inloggegevens heb je bij je vorige reservering ontvangen. Bij het maken van een reservering hoef je niet al je gegevens in te voeren maar kun je gelijk inloggen met je accountgegevens. Weet je deze niet meer? vraag hier je wachtwoord op.
Wanneer kan ik mijn reisdocumenten verwachten?
Je ontvangt je reisdocumenten in je eigen Mijn Estivant omgeving. Hiervoor ontvang je na het maken van een reservering een e-mail met je inloggegevens. Dit zijn je gebruikersnaam (e-mailadres) en je wachtwoord.
Wat kun je terugvinden in Mijn Estivant? Je kunt je betalingsstatus, je adresgegevens en je factuur inzien. Ongeveer 8 dagen voor vertrek (na betaling van de volledige reissom) ontvang je per e-mail een aankondiging dat o.a. jouw persoonlijke vertrekbrief, algemene vakantie informatie, een deelnemerslijst en je bus- of vliegtickets klaar staan.
Wat kun je terugvinden in Mijn Estivant? Je kunt je betalingsstatus, je adresgegevens en je factuur inzien. Ongeveer 8 dagen voor vertrek (na betaling van de volledige reissom) ontvang je per e-mail een aankondiging dat o.a. jouw persoonlijke vertrekbrief, algemene vakantie informatie, een deelnemerslijst en je bus- of vliegtickets klaar staan.
Ontvang ik voor vertrek een deelnemerslijst?
Vind je het prettig om van tevoren te weten met wie je op vakantie gaat? Via de persoonlijke Mijn Estivant omgeving krijg je 14 dagen voor vertrek (na betaling van de volledige reissom) een voorlopige deelnemerslijst. Ongeveer 2 dagen voor vertrek ontvang je via Mijn Estivant de definitieve deelnemerslijst. Hierop vind je de voornaam, leeftijd, vervoersoort, woonplaats en reisduur van je medereizigers. Sorry, maar e-mailadressen, telefoonnummers en woonadressen staan er niet bij: we respecteren ieders privacy. Vind je het handig om met iemand te carpoolen? Of wil je op een andere manier in contact komen met een deelnemer? Plaats dan gewoon een berichtje op het Meeting Point of op onze Facebook pagina.
Het kan zijn dat je liever helemaal niet op de deelnemerslijst wilt staan die we verspreiden. Dat is geen enkel probleem. Geef dit telefonisch (024-3 600 104) of via e-mail aan contact@estivant.nl aan ons door en wij passen het aan.
Het kan zijn dat je liever helemaal niet op de deelnemerslijst wilt staan die we verspreiden. Dat is geen enkel probleem. Geef dit telefonisch (024-3 600 104) of via e-mail aan contact@estivant.nl aan ons door en wij passen het aan.
Overige vragen
Waar kan ik een review over mijn vakantie delen?
De ervaringen van onze gasten zijn van groot belang voor de kwaliteit van onze reizen. Wij waarderen het dan ook zeer als je je ervaring en mening met ons wilt delen. Je ontvangt na thuiskomst een e-mail met een link naar onze enquête. In de enquête kun je opmerkingen achterlaten en je reis beoordelen aan de hand van verschillende criteria.
Daarnaast kun je een review over je vakantie voor op onze website schrijven. Hiervoor ontvang je een aantal dagen na je vakantie een uitnodiging vanuit Trustpilot. En natuurlijk kun je je ervaringen ook delen via het forum/meetingpoint.
Daarnaast kun je een review over je vakantie voor op onze website schrijven. Hiervoor ontvang je een aantal dagen na je vakantie een uitnodiging vanuit Trustpilot. En natuurlijk kun je je ervaringen ook delen via het forum/meetingpoint.
Kan ik via Estivant een reis- en annuleringsverzekering afsluiten?
Ja, het is mogelijk om via Estivant een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Onze partner in verzekeringen is de a.s.r. Lees meer over de verzekeringen.
Mijn bagage is beschadigd, gestolen of zoekgeraakt. Wat nu?
Indien je via Estivant een reisverzekering hebt afgesloten bij de a.s.r. kun je op drie eenvoudige manieren hier melding van maken:
1. Via het online schadeformulier
2. Via het telefoonnummer 020-6515777 (tijdens kantooruren)
3. Schriftelijk aanvragen, per post zelf versturen
Houd voor een snelle telefonische afhandeling de volgende zaken bij de hand:
- Verzekeringsbewijs (pasje, polisblad, boekingsbevestiging)
- Aankoopnota's van je bagage
- Aangiftebewijs van de politie (in geval van diefstal of verlies)
- Reparatienota's van je bagage (in geval van beschadiging) of een verklaring van de reparateur dat je bagage onherstelbaar beschadigd is
- Eventueel andere bewijsstukken
Je hoeft de bewijsstukken niet op te sturen als je de schade telefonisch of online meldt. Bewaar ze wel drie maanden, wij kunnen er later nog naar vragen.
1. Via het online schadeformulier
2. Via het telefoonnummer 020-6515777 (tijdens kantooruren)
3. Schriftelijk aanvragen, per post zelf versturen
Houd voor een snelle telefonische afhandeling de volgende zaken bij de hand:
- Verzekeringsbewijs (pasje, polisblad, boekingsbevestiging)
- Aankoopnota's van je bagage
- Aangiftebewijs van de politie (in geval van diefstal of verlies)
- Reparatienota's van je bagage (in geval van beschadiging) of een verklaring van de reparateur dat je bagage onherstelbaar beschadigd is
- Eventueel andere bewijsstukken
Je hoeft de bewijsstukken niet op te sturen als je de schade telefonisch of online meldt. Bewaar ze wel drie maanden, wij kunnen er later nog naar vragen.
Heeft Estivant ook vroegboekacties?
Ja! Wie als eerste boekt (vanaf april t/m oktober), is áltijd verzekerd van de laagste prijs. Dat werkt zo. Heeft de reis nog geen vertrekgarantie? Dan boek je met € 100 vroegboekkorting. Vanaf het moment dat de vakantie vertrekgarantie heeft (omdat meer reisgenoten zich hebben aangemeld) boek je met € 50 vroegboekkorting. Is de vakantie bijna volgeboekt, dan kun je niet meer met korting boeken. Dus: hoe eerder je boekt, hoe meer korting je krijgt!
Heeft Estivant een brochure waar alle Single Vakanties in staan?
We hebben ervoor gekozen om alle Single Vakanties zo overzichtelijk mogelijk op onze website te plaatsen. Er is daarom geen brochure waar de vakanties in staan.
Hoe kan ik als wederverkoper inloggen?
Als wederverkoper kun je hier inloggen.
Heeft Estivant cadeaubonnen?
We hebben cadeaubonnen ter waarde van € 25, € 50 en € 100. Ook is het mogelijk om een cadeaubon met een bedrag naar keuze te bestellen. Bestel de cadeaubon(nen) hier.
Veelgestelde vragen winter
Over onze single wintersportreizen
Het maken van een reservering
Vervoer
Tijdens de vakantie
Programma
Over onze single wintersportreizen
Wat als er geen sneeuw ligt?
Op al onze wintersportbestemmingen staan veel sneeuwkanonnen langs de pistes wat de kans op wintersporten vergroot. Het kan voorkomen dat sommige pistes en liften gesloten zijn door weinig sneeuwval en/of een te hoge temperatuur. Als wintersporten volledig onmogelijk is, zal het Estivant Team een alternatief programma draaien. De gemaakte kosten voor geboekte skipassen en de skisafari krijg je van ons terug.
Het maken van een reservering
Wat kost een skipas?
De skipas prijzen verschillen per gebied. De indicatieprijzen voor het seizoen 2023/2024 staan onder het tabje 'Ski-info' van elke wintersportbestemming.
Voor hoeveel dagen kan ik een skipas boeken?
Je kunt bij je reservering aangeven of je een 6-, 7- of 8-daagse skipas wilt reserveren. De 6- en 7-daagse skipas gaat in op zondag. Met de 8-daagse pas kun je gelijk de piste op, deze gaat al in op zaterdag. Goed geregeld.
Kan ik een skipas op bestemming boeken?
Twijfel je nog welke skipas je wilt? Je kunt je skipas ook op bestemming zonder extra kosten bijboeken. Hier helpen we je graag bij.
Kan ik de skipas kosten terugkrijgen bij te weinig sneeuw?
Ja, als het skigebied volledig gesloten is door te weinig sneeuw en wintersporten dus niet mogelijk is, ontvang je gemaakte kosten voor de skipassen en de skisafari van ons terug.
Is de skipas inclusief wanneer een skisafari wordt aangeboden?
Nee, de skipas is niet inclusief. Boek je een wintersportvakantie in Anras, dan regelen wij wel de skipas voor je. Na je boeking ontvang je van ons een e-mail waarin je aangeeft of je een 6- of 7-daagse skipas wil bijboeken. Bij andere wintersportbestemmingen koop je de skipas eenvoudig zelf online op de website van het skigebied.
Kan ik materiaal vooraf reserveren?
Nee dat kan niet. Op bestemming helpen we je in de keuzes voor ski- of snowboardmateriaal waarna je de gehuurde materialen in de winkel kunt betalen. Indicatie prijzen zijn op te vragen bij afdeling Gastcontact.
Hoe regel ik de skiles?
Skilessen kun je ter plaatse boeken en betalen.
Mijn reis is 'op aanvraag', wat betekent dat?
Er bestaat de mogelijkheid dat één of meerdere onderdelen van een reis op aanvraag te boeken zijn. Dit betekent dat Estivant geen eigen voorraad meer beschikbaar heeft, maar dit rechtstreeks gaat aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij of de accommodatie.
Als dit het geval is, vind je dit terug op de bevestiging die je ontvangt na boeking.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht of accommodatie duurt gemiddeld 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Als dit het geval is, vind je dit terug op de bevestiging die je ontvangt na boeking.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht of accommodatie duurt gemiddeld 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
In jouw persoonlijke Mijn Estivant omgeving kun je je gegevens inzien en beheren.
Je kunt je reservering, facturen, verwerkte betalingen en reisdocumenten inzien. De deelnemerslijst en vertrekbrief worden 2 weken voor vertrek van de vakantie geplaatst. Reisdetails bestemming, bagage-checklist en algemene informatie zijn al vanaf je reservering zichtbaar.
Let op: Bus- of vliegtickets komen uiterlijk 8 dagen voor vertrek op deze pagina te staan. Indicatie tijden kun je vinden bij je bestemming onder het kopje “vervoer”.
Je kunt je reservering, facturen, verwerkte betalingen en reisdocumenten inzien. De deelnemerslijst en vertrekbrief worden 2 weken voor vertrek van de vakantie geplaatst. Reisdetails bestemming, bagage-checklist en algemene informatie zijn al vanaf je reservering zichtbaar.
Let op: Bus- of vliegtickets komen uiterlijk 8 dagen voor vertrek op deze pagina te staan. Indicatie tijden kun je vinden bij je bestemming onder het kopje “vervoer”.
Vervoer
Wat gebeurt er als de reis niet door gaat?
Als een single reis niet door kan gaan door te weinig deelnemers, dan laten we je dit - volgens de ANVR voorwaarden - uiterlijk drie weken voor vertrek weten. We proberen altijd een passend alternatief aan te bieden wanneer we een reis (moeten) annuleren.
Welke opstapplekken zijn er?
Dit is afhankelijk van de bestemming. Per bestemming vind je onder 'Vervoer' de opstapplaatsen met aanvullende informatie.
Kan mijn skimateriaal mee met de bus?
Ja dat kan. Per persoon mag je één ski- of snowboarduitrusting meenemen in de bus. (Bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn.)
Tijdens de vakantie
Vanaf hoe laat kan ik de kamer op?
Op je vertrekbrief staat de inchecktijd vermeld. Meestal geldt hiervoor vanaf 15.00 uur.
Kan ik op de dag van aankomst al skiën?
Dat kan zeker. We helpen je dan ook graag om dit voor elkaar te krijgen. Kom je met de bus dan kom je in de loop van de ochtend aan. De exacte aankomsttijd kunnen we niet aangeven, omdat dit afhankelijk is van het weer (in de bergen) en de drukte op de weg.
Huttentocht; wat is er geregeld betreffende de bagage?
Tijdens de huttentocht skiën we dagelijks maximaal een halve dag met onze bagage. Maak je rugzak dus zo licht mogelijk. Een rugzak van 25/30 liter met een gewicht van 4/6 kilo volstaat! Heb je geen zin om met je bagage te skiën? Dan kun je ter plaatse voor € 35,- je rugzak laten vervoeren.
Wat houdt de Learn to ski-week in?
Heb je nog nooit op de latten gestaan en wil je graag leren skiën? Boek dan de learn to ski-week in Niederau met aankomst op 9 maart 2024. Tijdens deze vakantie, speciaal voor beginnende skiërs, krijg je samen met je reisgenoten een week les van een skileraar.
Het Learn to ski-pakket bestaat uit 5 dagen les (zondag t/m donderdag), een 5-daagse skipas (maandag t/m vrijdag) voor het skigebied Wildschönau Tal en 7 dagen materiaalhuur (ski’s en schoenen).
Lees meer over de Learn to ski reis naar Niederau.
Het Learn to ski-pakket bestaat uit 5 dagen les (zondag t/m donderdag), een 5-daagse skipas (maandag t/m vrijdag) voor het skigebied Wildschönau Tal en 7 dagen materiaalhuur (ski’s en schoenen).
Lees meer over de Learn to ski reis naar Niederau.
Programma
Wat is een skisafari?
Iedere dag zoeken we een ander skigebied op. De skigebieden die we opzoeken zijn afwisselend qua grootte en moeilijkheidsgraad. Hier kun je kilometers maken, maar je kunt er ook je technische kwaliteiten vervolmaken. Natuurlijk wisselen we het skiën af met de 'Gemütlichkeit' van de berghutten op de piste.
Moet ik een bepaald niveau hebben als ik mee wil op skisafari?
Ja, het is noodzakelijk dat je minimaal een rode piste af kan komen en dus al wat ski-ervaring hebt. Een skisafari is een leuk alternatief voor de skiles als je het skiën of snowboarden al aardig onder de knie hebt. Ben je een beginner dan adviseren we je om op skiles te gaan. Daarnaast adviseren we je graag welke vakanties geschikt zijn in dat geval.
Is een skisafari op alle bestemmingen mogelijk?
Een skisafari bieden we aan in Anras en Zell am See (Oostenrijk) en San Candido (Italië).