H
Hayte
27 oktober 2022 om 12:15
Italië Eenoudervakantie Pinzolo
Beste ouders/reisgenoten. Wij (Mees en ik, Hayte) gaan 25 Februari op wintersport, voor het eerst naar Italië. Al erg veel zin in... Mees is 9 en gaat al een aantal jaar skiën. Ik las ergens dat de skilessen in Italië meestal 3 uur duren. Dat is fijn omdat we dan samen nog een paar keer omhoog kunnen gaan. Ik vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met het skigebied? En of iemand weet of andere gebieden dichtbij zijn qua afstand? Om daar te gaan skiën (voor wat variatie) met skibus/auto? En welke skipas je dan het beste kunt aanschaffen? Groet Hayte
3 reacties
M
Martijn
19 december 2022 om 16:24
Hi Hayte, Ik ben twee jaar geleden in Pinzolo geweest. Het skigebied waar we direct aan zitten is leuk genoeg om met de kinderen in de middag te doen. De rest van het gebied vraagt wel wat tijdsinvestering. Maar is wel leuk en volgens mij is een volledige pas niet zoveel duurder als een beperkte (als ik het goed zag). Je kunt via aaneengesloten gondels en pistes het gebied door. Dat is wat minder aan te raden als je aan het eind van de ochtend/begin middag Mees van les moet halen. Dat zou ik doen als Estivant aanbiedt om in de middag de kinderen op sleeptouw te nemen. Of zelf de kinderen mee te nemen voor de dag en geen les te boeken. Wellicht is het een optie om met bus of auto te gaan, daar heb ik geen ervaring mee.
0 0
M
Martijn
19 december 2022 om 16:47
Ik dacht laat ik gelijk even kijken naar skipassen. Als je 8 dagen doet volledig gebied ( 1 volwassene en 1 kind (geboren na 30/4/2006 en voor 30/4/2014)). Dan kom je op 720 totaal. Ik heb ook even gekeken als je bijvoorbeeld de eerste 2 dagen Pinzolo doet en dan 6 dagen volledig gebied dan kom je op 170 + 556 = 626. Dat een beetje uitkienen kan dus voordeel hebben
0 0
M
Martijn
19 december 2022 om 16:53
PS dit zijn de prijzen online. Op locatie is het duurder
0 0

Helaas. Je kunt alleen een reactie plaatsen als je bent ingelogd